-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:248 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:27

الان ادعا كنندگان ارتباط با ارواح در جامعه زياد شده است آيا چنين ادعاهايي صحت دارد؟
ادله مختلف فلسفي، حسي و تجربي بر اثبات وجود روح اقامه شده است. هم چنين نمي توان امكان ارتباط با ارواح را از طريق صحيح علمي براي افراد خبره در اين كار، انكار كرد. از سخنان پيشوايان بزرگ اسلام نيز امكان اين موضوع ثابت مي شود، ولي سخن در اين جا است كه تنزّل دادن مسأله اي به اين مهمي تا آن جا كه هر كس براي سرگرمي و تفريح نعلبكي يا استكان يا ميز گرد چرخاني درست كرده و مشتي مرد و زن و كوچك و بزرگ دور آن جمع شوند؛ يك شب روح بوعلي سينا را حاضر كنند و شب ديگر مزاحم زكريّاي رازي گردند و شب سوم انيشتاين را حاضر كنند و... گل بگويند و گل بشنوند و از تاريخ زايمان خانم X گرفته تا صحت و بطلان مذاهب و اديان و مكتب هاي فلسفي سخن به ميان آورند و آن ارواح نيز براي اين كه خاطر خطير سؤال كنندگان مكدّر نشود و از آنها نرنجند، طبق ميل و علاقه آنها پاسخ دهند و...؟! البته ارتباط با ارواح را به عنوان يك واقعيت مي توان پذيرفت؛ ولي نبايد از نظر دور داشت كه اين مسأله مورد سوء استفاده عده زيادي قرار گرفته و يك واقعيت با هزاران اوهام به هم آميخته شده است. ازاين رو از ميان هزاران مدّعي شايد تنها يكي راستگو باشد. براي نمونه شما از آن روح سؤال هاي كلي كه پاسخ آن امكان تطبيق بر بسياري از جزئيات را دارد نپرسيد و بر پاسخ به سؤالات خصوصي خود اصرار ورزيد؛ مثلاً اسم چند تن از دوستان خود را در دفتر تلفن خويش در نظر بگيريد و شماره تلفن آنها را بپرسيد يا از خصوصيات و علايم اتاق تان سؤال كنيد. در غير اين صورت كلي گويي هايي از قبيل «خطري براي شما پيش آمده كه به خير گذشته است و مواظب باشيد تكرار نشود» يا «در بچگي كسالتي پيدا كرديد كه خيلي شما را ناراحت نمود» يا «اسرار خود را به همه كس نگو» يا «خواب هاي خوشي خواهيد ديد» يا «مسافري در سفر داريد كه در آينده نزديكي باز مي گردد» يا «زياد براي بعضي مطالب غصه نخوريد كم كم درست مي شود» و... اين كلي گويي ها دليل بر عدم واقعيت ارتباط است. روشن است كه هر كس معمولاً مسافري در سفر دارد و يا خواب هاي خوب و بدي هم مي بيند و براي پاره اي از مطالب هم غصه مي خورد و... . اما چرا نعلبكي و يا ميز حركت مي كند؟ ممكن است حركت آن معلول تمركز نيروي فكري خود شخص و تأثير ناخودآگاه آن بر روي اعصاب دست وي باشد نه توسط روح. ازاين رو حركت غالباً موافق طرز تفكر و نوع تمايلات آن شخص يا اشخاص است نه موافق روحي كه مدعي ارتباط با او هستند و در برخي موارد هم معلول به كارگيري ترفندي از طرف آن شخص است. براي اطلاع بيشتر ر.ك: ارتباط با ارواح، آيت اللَّه ناصر مكارم شيرازي.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.